fbpx

Mnoho lidí, kteří mají vizi začít podnikat na internetu prostřednictvím e-shopu odradí vysoké investice do zásob. Pokud si však člověk vytvoří e-shop, který využívá obchodní model dropshipping, nemusí se o žádné sklady starat. Je zde prostor se tak soustředit přímo na zprostředkování obchodu a a na zvýšení prodeje. Dropshipping je flexibilní způsob, jak provozovat podnikání a podporuje ho většina platforem v e-commerce. Jedním z nich je Shopify. Shopify ulehčuje život podnikatelům na internetu. Pokud chcete návod, jak začít c s Vaším internetovým obchodem – pojďme na to.

Dropshipping je obchodní model, který umožňuje prodávajícím obchodovat prostřednictvím e-shopu aniž by museli mít skladové zásoby. Když majitel obchodu obdrží objednávku od zákazníka, jednoduše kontaktuje dodavatele, který pak dodá produkt ze skladu přímo k zákazníkovi. Jaké jsou další výhody tohoto obchodního systému?

Co je SHOPIFY?

Shopify je přední elektronická platforma, která umožňuje podnikatelům založit si vlastní internetový obchod bez technických zkušeností. Je to ideální způsob pro podnikatele, kteří chtějí začít svůj vlastní byznys prostřednictvím e-shopu.

Proč byste si měli založit e-shop na platformě SHOPIFY?

Dropshipping je perfektní obchodní model pro ty, kteří hledají příležitosti na internetu, a nemají velkou investici na start podnikání. Pokud si chcete obchodování na internetu vyzkoušet a nemáte monoho zkušeností, je pro vás vhodné začít prostřednictvím dropshippingu, protože vůbec nic neriskujete. Shopify je jednoduchá cesta pro rozběhnutí a tvorbu e-shopu. Když máte dropshippingový obchod na platformě Shopify nemusíte si dělat starosti se sklady a expedicí zásilek.

Jak nastavit SHOPIFY platformu?

Následně si projdeme nejdůležitější kroky pro nastavení e-shopu na systému Shopify. Ukážeme si nejlepší tipy pro každou fázi. Na konci byste měli mít založený plně funkční obchod a poté se můžete pustit do naimportování produktů, vytvoření popisků a obsahu následně se můžete pustit do propagace a začít vydělávat.

Název e-shopu

Jedná se o první krok, který podniknete. Zde je několik tipů, kterými se můžete řídit při tvorbě názvu pro váš e-shop. Název vašeho e-shopu bude ovliněn niche, kterou se budete zabývat.

  • Myslete jednoduše – méně je někdy více
  • Buďte kreativní – nebojte se experimentovat
  • Název vytvořte snadno zapamatovatelný

Jakmile budete mít název vymyšlený, budete kontrolovat, zda už se tak nějaký e-shop nejmenuje. Pokud jste si zkusili navrhnout název například levné oblečení, tak tento název pravděpodobně už někdo používá. Tuto možnost můžete zkontrolovat pomocí Google nebo se rovnou podívat zda je volná doména například na wedos.cz. Pravděpodobně se vám stane že všechny vaše nápady budou obsazené a budete muset vymyslet nějaký kompromis. Nebo se zaměřit na long tail. Pokud narazíte na volnou doménu, tak si ji hned objednejte, na wedosu je za pár korun.

Vytvoření účtu SHOPIFY

Vytvoření účtu v SHOPIFY  je jednoduchý a rychlý proces. Pokud chcete začít běžte na SHOPIFY. Po načtení stránky se vám zobrazí prázdné pole, kam zadáte vaši adresu. Poté co zadáte svoji e-mailovou adresu, budete požádáni o vytvoření hesla. Pak vás čeká k vyplnění několik podrobností o vašem obchodě.

Shopify e-shop

Shopify e-shop

 

Po dokončení bude Váš účet spuštěn.

e-shop shopify

e-shop shopify

 

Snadné vygenerování obchodních podmínek (pouze v AJ)

Když budete spouštět svůj obchod na SHOPIFY musíte se ujistit, že jste vytvořili potřebné zásady pro fungování obchodu. V SHOPIFY je užitečný nástroj, který vygeneruje obchodní podmínky.

Nastavení poštovného

Je důležité, aby měl obchod jasně dané ceny za dopravu. Můžete nabízet bezplatnou přepravu, je to ta nejjednodušší volba. Pokud budete nabízet zboží, do různých regionů může se stát záměna. V obchodě nastavíte bezplatnou přepravu, tak že odevřete kartu  Shipping.

Spuštění e-shopu

Až budete mít vše přidáno a budete chtít spustit e-shop. Otevřete záložku sales channels  a odtud vyberete přidání internetového obchodu. (Add sales channel)

Navrhněte design e-shopu

Teď se podíváme na to, jak může e-shop vypadat. To jak e-shop vypadá hraje velice důležitou roli. Na výběr máte z mnoha designových šablon.Využít můžete jak šablony zdarma, tak ty placené s různými funkcemi. Podívejte se na témata, určitě si vyberete vhodnou šablonu. Pokud je váš rozpočet ze začátku napjatý, zvolte si šablonu zdarma.

Vytvoření loga

Při navrhování e-shopu respektive vaší značky se budete zabývat tvorbou loga. Logo je aspekt, který si vaši zákazníci pamatují a podle čeho Vás mají šanci rozpoznat. Je několik možností jak si logo vytvořit. Můžete si jej vytvořit sami například v nějakém grafickém programu a nebo použít grafický program, případně se také nabízí nástroje na tvorbu loga, které jsou zdarma. Můžete také využít platformu pro mikro zakázky a nechat si logo vytvořit například na zahraničním fiverr a nebo na stovkomat.cz

Dropshiping na platformě SHOPIFY  jedině s Oberlo

Jakmile vyberete oblast ve které chcete obchodovat, budete mít vybraný design obchodu, vytvořené logo, dostanete se k tomu nejdůležitějšímu a tím je přidávání produktů do e-shopu. Abyste mohli produkty do e-shopu přidávat, nainstalujte si aplikaci Oberlo. Oberlo je přední platforma, pro podnikatele v oblasti e-commerce, kteří chtějí do svých obchodů naimportovat produkty. Po nahrání produktů do aplikace Oberlo, přidáte do obchodu SHOPIFY kategorie. Tuto kategorii pojmenujte podle typů produktů, které chcete prodávat.

Obchodování online nikdy nebylo jednodušších designových šablon. Můžete si přizpůsobit barvy, obrázky, fonty. Nepotřebujete v podstatě žádné zvláštní znalosti ani zkušenosti s tvorbou e-shopu.

Výhody SHOPIFY:

  • E-shop na shopify je responzivní pro mobilní telefony.
  • Shopify používá Drag and drop styl
  • Můžete si vybrat ze 100 profesionálních šablon
  • Sledování statistik v mobilu
  • Použití různých aplikací na podporu prodeje

Na nástěnce e-shopu, můžete pěkně sledovat statistiky ohledně návštěvnosti a vašich prodejů. Shopfiy je SEO friendly, můžete použít různé aplikace pro automatizaci marketingu. V systému je víc než 2000 aplikací jako Mailchimp, Xero Accounting. Oberlo má pro správu e-shopu aplikaci pro mobilní telefony. Můžete tak být stále připojení na Váš e-shop a můžete i na cestách sledovat objednávky, statistiky, analytiku a to vše na vašem telefonu.

Co Vám Shopify nabízí?

Vytvoření webové stránky, kterou můžete celou přizpůsobit  podle vašich představ. Můžete snadno vytvořit e-shop, blog a nastavit další aplikace na podporu prodeje. Snadno lze sledovat stav skladů u vašeho dodavatele, můžete sledovat data o zákaznících. Díky platformě SHOPIFY můžete prodávat i prostřednictvým dalších kanálů, jako je Pinterest, Amazon, Instagram.

  • SHOPIFY akceptuje všechny kreditní karty pro platbu, nastavení platebních brán atd.
  • Zákaznická podpora je pro Vás u SHOPIFY 24/7
  • Navíc máte možnost si vyzkoušet trial verzi platformy SHOPIFY na 14 dní zdarma.

Marketing na SHOPIFY

Shopify je opravdu profesionální platforma, která přináší spoustu možností v oblasti online marketingu.

Optimalizace pro vyhledavače

Pojďte naproti Vašim zákazníkům. Shopify je přizpůsobeno pro SEO – lze přizpůsobit hlavní nadpis, pod nadpisy a meta popisky.

Snadno vygenerujete sitemap.xml

Sitemapy jsou automaticky generovány s produkty, novými stránkami a příspěvky na blogu.

Slevové akce a kupony

Rozběhnout slevové akce a nabízet zákazníkům kopony lehce a snadno. Na výběr je z poskytnutí slevy přímo v korunách, procentech nebo prostřednictvím pošty zdarma.

Recenze k produktům

Zapojte zákazníky a  nechte je psát recenze k vašim produktům. Tyto recenze mohou ovlivňovat další potenciální zákazníky a také mají vliv na SEO.

E-mail marketing

Neztratíte kontakt se svými zákazníky ani po nákupu, SHOPIFY lze napojit na e-mailingový nástroj MailChimp.

Prodávejte na sociálních sítích

Zákaznici dnes mohou nakupovat přes aplikace na Facebooku aniž by jej museli opustit.

Jakým způsobem lze pracovat s produkty?

Řízení skladů

Jednoduše se můžete starat o řízení vašich skladů, automaticky si můžete nastavit různé funkce jako například, když zboží již nebude na skladě automaticky bude produkt skryt ze stránky, případně se automaticky aktualizují informace o nedostupnosti.

Produktové variace

Můžete snadno nabídnout několik variant od jednoho produktu -velikost, barvu, materiál. Snadno můžete pracovat s cenou, SKU, váhou atd.

Zařazení produktů

Produkty můžete řadit do kategorií, typů, sezonosti, výprodejů atd. Můžete použít chytré kolekce a automaticky zařadit nové přidávané produkty,  podle dodavatele, ceny,

Přidání obrázků

Můžete ke každému produktu přidat nekonečně mnoho obrázků a ukázat tak produkty ze všech úhlů.

SEO tagy

Optimalizujte stránky pro vyhledavače se specifickými meta popisky, titulky, a URL.

Digitální produkty

Na systému shopify můžete prodávat také digitální produkty.

Import/export

Importujte nebo exportujte produkty za použití CSV souborů.

Nejste omezením počtem produktů v e-shopu

Nemáte stanoven žádný limit pro to, kolik produktů je možné mít v e-shopu.

 

 


0 komentářů

Napsat komentář

Avatar placeholder

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *